mitt 2012

nu kommer hela mitt år, i kort och långhet?!
 
januari: året började i stockholm, nyårsfest med lisa&gänget. vi hade riktiT trevligt. jag visste inte riktigt hur jag skulle ställa mig i mitt dåvarade "förhållande" men bestämde mig snabbt att det inte fanns något att hämta.jag träffade en kille som va bra. efter bara någon vecka träffade han min morfar och sa att han va min kille. men som alla vet har jag otur, han va på krogen.. resten får ni räkna ut själva,! det nya jobbet gick som det gick. jag va helt slut varje dag jaghade slutat. den som jag träffade i slutet av 2011 kom hem ifrån sin resa och va blev kära.. Februari: allting rullade på som vanligt, inget nämt inget glömt. 
mars: lisa flyttade hem till örebro, jag va lycklig att hon äntöigen kom hem. 
april: jag valde att lämna den kärleken jag hade, allt skit som vi hade varit med om blev förmycket för mig. jag lämnade tillbaka nyckeln och hade verkligen bestämt mig för att gå vidare. det gick den här gången. av någon anöedning träffade jag en kille som visade sig vara helt underbar, men jag gjorde klart för honom direkt att jaginte litar på killar. han köpte det och vi trivdes bra tillsammans.
maj: e, som jag kallar honom. vi träffsdes ganska ofta. men det bästa som hände i maj va resan till rhodos med matilda. en resa som jag aldrig kommer att glömma!! nu kommer det bli ganska lång om resan: började med en öl på arlanda, flyget gick smärtfritt och vi kom fram till ett fint hotell. ska tillägga att det var all inclusive:) vi blev dyng första kvällen och somnade redan nio på kvällen. vaknade av livets bakfylla klockan två på natten, men lyckasdes somna om till åtta iaf. sen va det succe hela veckan, öl i massor, vin i massor, drinkar som såg olika ut varje gång vi dbeställde fast det va samma drink. fick lite sommentarer "vi pratade om er igår, ni måste ha vrit här i tvåveckor" "är ni tillsammans" "ni gillar öl va" "ni måste ta fyra öl" vi hade sjuka fester? på rummet. kommer nog aldrig dricka så mycket under en vecka som jag gjorde då. helt sjuka va vi! loreen vann mello när vi va där nere. jaghoppade i sängen av lycka!haha. avslutade rezan med en öl på flygplatsen när vi skulle hem.
juni: blev människa flera veckor efter resan. med det va det värt! vi firade midsommar i kumla hos matiödas föräldrar. riktigt kul hade vi! 
juli: jag träffade fortfarade e, och vi hade semester samtidigt. så vi tog med hans kompis och åkte ner till carro i skåne. sön-tors. låg på stranden i ystad och va en dag i danmark. riktigt mysig vecka! 
augusti: mamma fyllde 50 år ochdet firade vi i turkiet. jag&elina tog flyget ner oxh tillbringade två veckor i rekord värme! grannarna på hotellet va två killar ifrån falun, dom tillbringade vi dom sista dagarna med när mamma och pappa hade åkt hem. semesternava slut och jagva tillbaka på jobbet. trivdes som fisken i vattnet. 
septemper:hände ingenting.
oktober: jag fyllde år och jag började tvivla på mitt oches förhållande. jag valde attta en pause med honom. sen tog det slut helt. vi hade en tjejfest, matiöda ochjagfyller ganska nära varandra så vi slog ihop dom. succe! 
november:utan att veta om det skulle det bli den värsta månaden i mitt liv (utom en helg) min bästa vän, min andra halva, min älskade fina farmor gick bort. hon hade avarit sjuk under ett år. hamnade på sjukhus i början av november, efter fem dagar där så somnade hon in. mitt liv gick i tusen bitar. det sista jag sa till henne va att jag älskade henne, det är jag otroligt glad över idag. när mamma ringde på natten och sa atthon hade somnat in stannade hela mitt liv. den personen som alltid funnits där för mig va nu inte kvar. hon va ju min farmor, en plats som ingen kommer att kunna ta igen. månaden är sen ganska svart.mina änlar till vänner, matiöda ochelina följde med till begravningen. det va fint! farmor är min ängel, hon är ängeln i rummet. en låt som är från migg till henne. älskade farmor<3
men så hade jag en heög som ändå blev det bästa av det bästa. matilda och jaghade tidigare beställt en resa till göteborg. fre-sön. fint hotell och allt. jag tror min räddning av farmors bortgång fanns där i göteborg. vi hade så jävla roligt. hard rock cafe! jag  kommer snart tillbaka. träffade även fredde där. en fin vän!
december: farmor skulle ha fyllt 80 år den 16:e. dagen va jobbig, likså julafton hemma hos mamma och pappa. hon fattades, men jag vet att hon fanns där hos mig. hon är ju min ängel! va ledig över jul, vilket betyder mycket krogen:) avslutade året ute på landet med carro och matilda. fest hos carl och vi kom hem vid åtta på morgonen. ettriktigtbra avslut på 2012!
 
tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0