måndagar in not in love

Fy, vilken konstig känsla jag har i kroppen. Skulle helst av allt vilja lägga mig i soffan och gråta. Men varför?


Jag kom hem från jobbet så åkte jag upp på stan för att fika med Lisa, Elina och Ida.. Men min kropp mår itne så bra så jag har nu legat i soffan med lugn musik i nästan en timma. Så himla skönt! Första gången på jag vet inte hur länge jag inte legat och funderat fast jag har varit vaken.

Jag längtar tills klockan blir åtta och ensam mamma söker sen blir det den som dräper och så ska jag sova.

Imorgon ska jag träffa Matilda, ska bli så skönt att bara få vara. Få prata om saker som inte är jobbiga... en sån dag behöver jag just nu.. Jag vill vara Linda för en dag. Vakna imorgon men strålande humör och inte behöva tänka på något än mig själv och kvällens planer. (fast dom är redan planerade)

Om jag fick vara ledig för en dag så skulle jag åkte till g-vik, sitta och snacka skit i bubbelpoolen, sola, äta gott, leka som en 7 åring i vattnet. sen komma till lägenheten helt slut och bara lägga sig i soffan och kolla på en film. Vakna upp på morgonen efter och känna blåmärkena och gå upp till java och sitta med en god frukost i flera timmar... den/dom två dagarna skulle jag vilka ha med mina bästa. Bara prata om roliga saker, inte orka bry sig om killar om vad dom tycker och tänker, om alla skavaker man har, bara att snacka skit om allt och inget vad vi tycker om allting.

Så jävla trött på att höra allt om/från killar. (ursäkta)

Sitter just nu coh tänker att jag ska ha en "killfri" vecka på min mobil. Det kan jag lyckas med, det vet jag. Det kommer bli skönt att träffa Matilda imorgon, för när vi träffas finns det nästan aldrig ett ord om killar. mer än "hörde du något i helgen" Ingen av oss har kille (magno, guran och passen räknas inte) så vi kan sitta och prata om familjer och bara om oss. Lösa många problem och bara skratta. Att kunnde säga till henne "ska du och jag ut och käka" inte höra "vi ska". skönt att göra något annat än sitta hemma och prata. Sånt gillar jag!


Som ni märker trivs jag själv. om jag skulle hitta en kille måste det vara en som har något att göra någon gång i veckan. Jag är inte typen som sitter ihop med någon hela tiden, jag måste få egentid. Även fast det skulle vara en kille som låter mig göra vad jag vill, umgås med vem jag vill och allt sånt. En som jag kan vara mig själv med. Att få vara hemma själv en hel kväll och bara få ha den musiken jag vill ha, bara få några timmar utan att bry sig om något/någon. Det ska vara min bästa vän. Är no mer en sång som gillar att få ett sms när jag kommit utanför dörren "jag saknar dig redan" än att få ett sms när jag har varit borta två dagar "jag saknar dig massor" så skulle jag nog bli gladare om han skickade "jag älskar dig". Om ni fattar skillnaden? Nästan som att om man får "jag saknar dig massor" efter två dagar så skriver man "saknar dig oxå massor" då vill jag nog mest bara hem och skippa den dagen jag har kvar. Om han skriver "jag älskar dig" så känner jag mig mer säker och kan leka vidare med det jag gör och när jag sitter där på tåget hem skriva "jag saknar dig, snart ses vi älskling" kanske låter sjukt.. Men det är nog sån jag är, lagom sjuk :)

känner mig piggare nu, BL sen lite fix :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0